شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

مهر پرواز

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

چرا باید به شهر های ترکیه سفر کنیم

چرا سفر به شهرهای ترکیه

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که قسمت بزرگتر آن در قاره آسیا و قسمت کوچکتر آن در قاره اروپا قرار دارد. ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای نسبتاً کوچک مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگه راهبردی "بسفر" و "داردانل" در اختیار ترکیه هستند. پایتخت کشور آنکارا می باشد و از شهرهای بسیار مهم آن می توان به استانبول، ازمیر، بورسا، آدانا، آنتالیا و قونیه اشاره کرد. زبان رسمی کشور ترکی استانبولی است. مسافران تور ترکیه می بایست از واحد پول لیره ترکیه استفاده نمایند.

چرا سفر به ترکیه؟

ترکیه کشوری فوق العاده زیبا با جاذبه های مختلفی است که هر شهر با چیزی متفاوت از گردشگران و توریست ها دلربایی می کند. کشور ترکیه با مردم خون گرم و فرهنگی مشابه ایرانیان مقصدی مناسب برای ایرانیان می باشد. جاذبه های تاریخی و بسیار زیبای ترکیه سالانه گرشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کنند. ترکیه دارای انواع متفاوتی از مکان های تفریحی و توریستی است، چنانچه این کشور زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان در زمستان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.


شهر زیبا و ساحلی آنتالیا

آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. شهر آنتالیا که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها می باشد. آنتالیا در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی درون قلعه قرار دارد. بافت خاص آنتالیا که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند . مهر پرواز مجری تخصصی تور آنتالیا بوده که با فراهم کردن رزرواسیون آنلاین و با داشتن کادری مجرب و دقیق مناسب ترین قیمت و با کیفیت ترین تور را برای شما در مسیر آنتالیا فراهم می کند تور آنتالیا از دو طریق انجام می شود: 1 - پرواز های ترک مانند: هواپیمایی اطلس جت، تلویند، پگاسوس، کرندون، اونور ایر به صورت مستقیم به شهر آنتالیا انجام می شود و فاصله فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر آنتالیا 10 دقیقه می باشد. البته پروازهای ترک در شهری به نام آدنا یا شهری دیگر به مدت 15 دقیقه استاپ دارد ولی درب هواپیما باز نمی شود و مسافرین پیاده نمی شوند و بعد به سمت آنتالیا حرکت می کند که تمامی این پروازها در بازار به عنوان پرواز مستقیم نام گرفته است 2- تمامی پروازهای ایرانی مانند: تابان، زاگرس، ماهان، قشم ایر از طریق فرودگاه شهر اسپارتا انجام می شود که فرودگاه اسپارتا تا مرکز شهر آنتالیا 3:30 دقیقه فاصله زمانی می باشد. آژانس مهر پرواز مجری مستقیم تورهای لحظه آخری و پکیج های تور آنتالیا پرواز ترک با قیمت مناسب و به همراه خدماتی چون گشت های متنوع و جذاب هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به مقصد آنتالیا میفرستد.
اگر از دیدن زیبایی های طبیعت و قدم زدن در سواحل زیبا لذت میبرید بهتر است به آنتالیا سفر کنید. آنتالیا یکی از مهمترین شهرهای کشور ترکیه می باشد و دارای مناطق گردشگری و هتل ها و سواحل زیبا می باشد. از بلوارها و نخل های زیبا، تا لنگرگاه های مدرن، سواحل آرام گرفته تا مراکز خرید و پاساژهای بزرگ و شیک همگی در شهر آنتالیا خود نمایی می کنند. به همین دلیل گردشگران بسیاری از سراسر جهان با تور آنتالیا برای دیدن این شهر زیبا به کشور ترکیه سفر می کنند.

چرا سفر به نگین مدیترانه؛ آنتالیا ؟

آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا است. مجاورت آنتالیا با دریای مدیترانه و وجود مناظر زیبای طبیعی و نیز جاذبه های این شهر، آنتالیا را به شهری فوق العاده و شگفت آور برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است. سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این شهر ، از مناطق مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند. به علاوه وجود آثار باستانی بسیار زیاد و نیز مکان های تاریخی در این شهر، باعث شده تا علاقمندان به تاریخ و اماکن باستانی نیز جذب آنتالیا شوند. چنانچه سفر به همراه تور آنتالیا پرواز ایرانی را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب نمایید، می توانید سفری بسیار خوب و هیجان انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید.


شهر ساحلی و شگفت انگیز کوش آداسی

کوش‌آداسی شهری زیبا در مرکز استان آیدین ترکیه است. کوش آداسی به معنای جزیرهٔ پرنده می باشد. این شهر زیبا و توریستی در نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است هر ساله مسافران تور کوش آداسی به این شهر زیبا سفر می کنند. شهر زیبای کوش آداسی به صخره های زیبا و سواحل شنی معروف است. چشم انداز سواحل آرام کوش آداسی در غروب آفتاب بسیار زیبا است و انواع مراکز تفریحی و گردشگری، هتل ها و رستوران ها در کنار این سواحل برای گردشگران تور کوش آداسی ساخته شده است. به طور مثال ساحل شنی کادینلار دنیزی که برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب برای گردشگران ساخته شده است. همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان با خرید تور کوش آداسی برای بازدید از این شهر زیبا و استفاده از امکانات آن سفر می کنند.

چرا سفر به شهر ساحلی کوش آداسی؟

کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا، در غرب کشور ترکیه می باشد. مجاورت کوش آداسی با دریای مدیترانه و نیز وجود طبیعت بکر و زیبای، این شهر را به یک مکان فوق العاده برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است. هر ساله میلیون ها گردشگر و توریست از کشورهای مختلف برای بازدید از این شهر شگفت آور، این مقصد را برای سفر خود انتخاب می کنند. علاوه بر این، وجود مناطق باستانی و تاریخی بسیاری که این شهر دارد، باعث شده کوش آداسی برای علاقمندان به آثار باستانی و تاریخی هم جذابیت بسیاری داشته باشد. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفرتان در تور انتخاب کنید، حتماً سفری لبریز از لذت و خوشی و نیز خاطرات فراموش نشدنی را در تور کوش آداسی لحظه آخری تجربه خواهید کرد. می توانید با خیال راحت از آرامش یک بندر کم جمعیت و زیبا در تورهای ویژه زمستان کوش آداسی لذت ببرید.


محبوب ترین شهر ترکیه؛ استانبول

سفر به هر شهر و یا کشوری نیاز به مقداری اطلاعات دارد تا بتوان از سفر لذت برد، از این رو برای آشنایی با استانبول مقداری توضیحات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم. استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. شهر استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد و مسافران تور استانبول با قیمت مناسب میتوانند از جذابیت های دو قاره آسیا و اروپا لذت ببرند. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در شهر استانبول واقع است. استانبول همیشه مرکز زندگی اقتصادی کشور بوده‌ است که این به خاطر موقعیت اتصالی بین‌المللی راه‌های مرزی زمینی و دریایی می‌باشد. این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. همچنین استانبول از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود. مهر پرواز با داشتن بهترین تورها، پکیج های تور استانبول را به صورت فول چارتر با بهترین خدمات به مسافران ارائه می دهد. بهترین قیمت تور لحظه آخری استانبول را از ما بخواهید همچنین مسافران می توانند با خرید آنلاین بلیط در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایند.
استانبول تنها شهر واقع در بین دو قاره آسیا و اروپا عروس شهرهای آناتولی و قطب اقتصاد و گردشگری آسیای صغیر می باشد. همین امر باعث شده که در ادوار تاریخی از اهمیت و توجه خاص قدرت های روزگارهای قدیم قرار بگیرد. از مرکز حکومت روم شرقی تا لشگرکشی های امپراطوری ساسانی و جولانگاه خلفای عثمانی همواره در حال ساخت و ساز و تغییر و تکامل بوده و دارای بناهای متعدد تاریخی و گردشگری می باشد. به همین دلیل گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به وسیله تور استانبول و تور لحظه آخری استانبول برای دیدن از این شهر زیبا به کشور ترکیه سفر می کنند.

چرا سفر به شهر زیبای استانبول؟

در جواب این سوال که چرا سفر به استانبول جواب های بسیاری وجود دارد که بهترین جوابی که می توانیم به این سوال بدهیم این است:
استانبول از نظر تعداد گردشگر، همیشه در فهرست ده شهر برتر جهان بوده است و آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا با تورهای زمستان برای شما خاطراتی فراموش نشدنی را از سفر به استانبول برای شما بسازد. سالانه میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف سرتاسر دنیا برای دیدن جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و دوست داشتنی به آن سفر می کنند. استانبول بزرگترین شهری است که در دو قاره متفاوت، یعنی آسیا و اروپا قرار دارد و همچنین پایتخت فرهنگ و اقتصاد ترکیه نیز به شمار می آید. سفر به استانبول برای هر قشری با هر سلیقه ای مناسب است، چرا که این شهر زیبا ترکیبی از انواع جاذبه های گردشگری را دارد. چنانچه این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از لذت و خاطره های به یادماندنی و خوب را با تور استانبول تجربه خواهید کرد.

سفر به کوش آداسی، زیباترین شهر بندری جهان


سفر و گشت و گذار در زیباترین شهر بندری جهان


یکی از زیباترین شهرهای بندری در جهان، کوش آداسی ترکیه می باشد که امروزه جایگاه خاصی در میان گردشگران دنیا پیدا کرده است. این شهر در کرانه های غربی ترکیه و در 71 کیلومتری استان آیدین و 95 کیلومتری جنوب ازمیر قرار دارد. کوش آداسی به علت فاصله نزدیک خود به جزیره‌ ساموس یونان، برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است. به این شکل که از بندر کوش آداسی، مخصوصا در ماه‌های بهار و تابستان، سفر‌های منظم با قایق‌های موتوری به جزیره‌ ساموس انجام می شود.



کوش آداسی چگونه آب و هوایی دارد؟


کوش‌ آداسی دارای آب و هوای معتدل است. گرمای هوا در این شهر از اواخر آوریل شروع شده و تا اواخر اکتبر ادامه پیدا می‌کند که در این بین ماه جولای گرمترین ماه سال است. همچنین در زمستان‌ها دمای هوا زیاد پایین نیست. آب و هوای معتدل کوش آداسی این موقعیت را برای ساکنین این شهر فراهم کرده است تا به تولید محصولات کشاورزی مانند زیتون، انگور و انجیر بپردازند. یکی از بهترین زمان های سفر به کوش آداسی تعطیلات نوروز می باشد که می توانید با تور کوش آداسی نوروز 99 از آن بازدید نمایید.


کوش آداسی، شهر مملوء از جاذبه های متنوع


کوش آداسی علاوه بر اینکه جاذبه های طبیعی زیبایی را در خود جای داده است، به واسطه برخورداری از قدمت چند هزارساله، بناهای تاریخی زیادی در این شهر دیده می شوند. اگر علاقه مند به تاریخ هستید، به

  • شهر میلتوس
  • دیدیما کوش آداسی
  • غار اصحاب کهف

بروید و از نزدیک شاهد بقایای به جا مانده از دوره هلنیستی و نوسنگی باشید. اگرچه جاذبه های دیدنی کوش آداسی خیلی بیشتر از آن است که در یک سفر چند روزه بتوانید از همه ی آن ها بازدید نمایید.



اقامت در هتل های لوکس کوش آداسی


همان طور که گفته شد، کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای بندری در جهان می باشد که میزبان مسافران بسیار زیادی از مردم دنیا است. این تعداد بالای مسافر موجب شده است تا خدمات و امکانات کامل و متنوعی برای مسافران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت فراهم شود. از طرفی تنوع هتل های شهر هم زیاد است و در سفر به کوش اداسی گزینه های متنوعی برای انتخاب یک هتل در پیش روی مسافران قرار دارد. از محبوب ترین هتل های کوش آداسی می توان به :

موارد ذکر شده 3 مورد از بهترین و لوکس ترین هتل های کوش آداسی می باشند.



نحوه دسترسی به کوش آداسی


شهر کوش آداسی فرودگاهی ندارد به همین دلیل نزدیک ترین فرودگاه برای افرادی که با تور کوش آداسی می خواهند به به این شهر سفر کنند فرودگاه ازمیر می باشد که در فاصله‌ ی نود کیلومتری تا مرکز شهر قرار دارد. حمل و نقل عمومی در کوش آداسی با ون و تاکسی‌های اختصاصی است. همچنین برای مسافرانی که قصد سفر به کوش آداسی به وسیله قطار دارند، باید سوار قطار استانبول-ازمیر و سپس ازمیر-سِلجوک شوند و سپس می توان به راحتی از ایستگاه اتوبوس سِلوجوک با مینی بوس به کوش آداسی رسید.

چند توصیه دوستانه برای سفر به کوش آداسی

چند نکته مهم و دوستانه برای سفر به کوش آداسی

امروزه کوش آداسی به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل شده است. بدین دلیل که هزاران تفریح مختلف هست که توریستان می توانند بنا بر علایقشان در تور کوش آداسی تجربه کنند و به جرئت می توان گفت که کوش آداسی هیچ کم و کاستی از دیگر شهرهای توریستی ترکیه ندارد. چه شما به دنبال خرید ارزان در کوش آداسی باشید و چه دلتان بخواهد که یک روز عالی را در یک پارک آبی جذاب در کوش آداسی سپری کنید، چه دلتان بخواهد که سفر در زمان را در تور کوش آداسی تجربه کنید و از جالب ترین اماکن تاریخی ترکیه در تور کوش آداسی دیدن کنید و یا حتی اگر دوست داشته باشید که یک تعطیلات رومانتیک و عاشقانه را در تور کوش آداسی تجربه کنید، در هر صورت از سفر به کوش آداسی پشیمان نخواهید شد. ما در ادامه می خواهیم چند توصیه دوستانه برای سفر به کوش آداسی به شما داشته باشیم که مطمئنا با به کارگیری آن ها می توانید بیشترین استفاده را از تور کوش آداسی ببرید و روزهای جذاب تر و به یادماندنی تری را در تور کوش آداسی سپری کنید.


از مرکز خرید اوت لت کوش آداسی دیدن کنید

یک مرکز خرید اوت لت در حومه کوش آداسی فاصله دارد که حدودا 40 دقیقه با مرکز شهر کوش آداسی فاصله دارد. در این مرکز خرید اوت لت برندهایی مثل آدیداس، نایک، بنتون و لیوایز شعبه دارند و در آن ها لباس های کالکشن های قدیمی اورجینال با قیمت های بسیار خوب و باورنکردنی به فروش می رسد. شما با خرید از این مرکز خرید اوت لت می توانید از برترین برندهای روز دنیا، یک خرید ارزان و مقرون به صرفه انجام دهید و لباس های اورجینال را با قیمت های بسیار پایین تر از حد تصورتان خریداری کنید. لازم به ذکر است که شما با دلموش ها یا همان ون های کوش آداسی می توانید به راحتی به این اوت لت دسترسی پیدا کنید.

از حمام های آب گرم داووت لار کوش آداسی دیدن کنید

حمام های آب گرم متعددی در منطقه داووت لار کوش آداسی وجود دارد که شما می توانید در آن ها ریلکس کنید و یک روز عالی و سرشار از آرامش را در تور کوش آداسی سپری کنید. منطقه داووت لار حدودا 15 دقیقه با شهر کوش آداسی فاصله دارد و در آن استراحتگاه ها و حمام های آب گرم بسیار جالبی وجود دارد که در آب آن ها مواد معدنی طبیعی وجود دارد و به گفته بعضی از افراد، خاصیت درمانی هم دارند.

قایق سواری در آب های خروشان (رفتینگ) را در پارک آبی آدالند تجربه کنید

پارک آبی آدالند که حدودا 10 دقیقه با کوش آداسی فاصله دارد، یکی از مشهورترین پارک های آبی ترکیه و از مقاصد گردشگری کوش آداسی به حساب می آید. در این پارک آبی تعداد زیادی سرسره آبی وجود دارد که یکی از دیگری بهتر هستند. اما گذشته از همه آن ها، یک رودخانه در پارک آبی آدالند وجود دارد که قایق سواری در آن به همه سرسره های آبی پارک آدالند می ارزد! شما می توانید با پرداخت 10 لیره به ازای هر نفر، این تفریح مهیج را در پارک آبی آدالند کوش آداسی تجربه کنید.


از پارک دریایی جدید در مجموعه آدالند دیدن کنید

سی پارک (پارک دریایی) جدیدترین بخش تفریحی است که به مجموعه پارک آبی آدالند اضافه شده است. این پارک آبی در حومه شهر کوش آداسی واقع شده است. در این پارک دریایی می توانید دلفین ها، کوسه ها و دیگر موجودات دریایی را تماشا کنید و حتی شنا با دلفین ها را هم تجربه کنید! از این گذشته، می توانید وارد یک قفس شوید و غواصی در کنار کوسه ها را هم به لیست تجربیات تان در تور کوش آداسی نوروز 99 اضافه کنید!

پرش از هواپیما را در سلچوک کوش آداسی تجربه کنید

اگر شما هم عاشق هیجان هستید، به شما توصیه می کنیم که به شهر سلچوک که حدودا نیم ساعت با کوش آداسی فاصله دارد، بروید. در سلچوک فرودگاهی به نام فرودگاه افسوس وجود دارد که مخصوص تفریحات هوایی مثل پرش از هواپیما، تورهای هوایی و ... است. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید بیشترین میزان هیجان را در تور کوش آداسی تجربه کنید، پرش از هواپیما (اسکای دایوینگ) را در این فرودگاه تجربه کنید و خاص ترین تجربه ممکن را با تماشای شهر باستانی افسوس از ارتفاعات کسب کنید.

در برنامه شب های ترکیه در کوش آداسی شرکت کنید

یک کاروانسرای قدیمی در کوش آداسی وجود دارد که آخر هفته ها یعنی پنجشنبه ها، جمعه ها و شنبه ها در آن یک برنامه جالب به نام شب های ترکیه اجرا می شود. اگر در این طول این شب ها به کاروانسرای قدیمی کوش آداسی بروید، می توانید به موسیقی سنتی ترکیه ای گوش کنید، به تماشای برنامه های تفریحی بنشینید و شامتان را هم از یک میز سلف سرویس غذاهای ترکیه ای، میل کنید. برای رزرو تور کوش آداسی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

بهترین هتل های 3 ستاره و ارزان تور ازمیر


آشنایی با بهترین هتل های ارزان تور ازمیر

اگر به دنبال سفر ارزان به ازمیر هستید، به شما توصیه می کنیم که در یکی از بهترین هتل های ارزان ازمیر که در ادامه به شما معرفی می شود، اقامت کنید. این هتل های 3 ستاره در ازمیر جزء بهترین هتل های ارزان ازمیر هستند و اگر بتوانید یکی از آن ها را برای اقامت خود در ازمیر رزرو کنید، هزینه های سفرتان به ازمیر به شدت کاهش پیدا می کند و در این صورت می توانید با کمترین بودجه ممکن از شهر زیبا و ساحلی ازمیر دیدن داشته باشید.

هتل مارلا ازمیر (Marla Hotel Izmir)

هتل مارلا ازمیر به عنوان یکی از بهترین هتل های 3 ستاره ازمیر در منطقه تاریخی کوناک واقع شده است. این هتل 68 اتاق مهمان دارد که همگی با مبلمان مدرن دکور شده اند. این هتل 3 ستاره در ازمیر در نزدیکی اماکن تاریخی ازمیر واقع شده است و شما با اقامت در آن می توانید با پای پیاده به بیشتر جاذبه های گردشگری ازمیر مثل مسجد آبی ازمیر، مسجد حصار ازمیر، خیابان مشهور کوردون بویو و مسجمه آتاتورک دسترسی پیدا کنید.


هتل تانیک ازمیر (Tanik Hotel Izmir)

هتل تانیک ازمیر به عنوان یکی دیگر از هتل های ارزان ازمیر شناخته می شود. این هتل 3 ستاره در ازمیر در مرکز شهر ازمیر قرار گرفته است و اماکن دیدنی ازمیر فاصله کمی با آن دارند. این هتل 36 اتاق مهمان دارد و در اتاق هایش امکاناتی مثل مینی بار، سیستم تهویه مطبوع و تلویزیون ال سی دی تعبیه شده است. امکاناتی مثل دسترسی به وای فای رایگان نیز در این هتل 3 ستاره در ازمیر مهیا شده است و می توان گفت که این هتل یکی از بهترین هتل های ازمیر است.


هتل ایبیس آلسانجاک ازمیر (Ibis Izmir Alsancak Hotel)

هتل ایبیس آلسانجاک ازمیر که با نام هتل ایبیس آلسانکاک نیز شناخته می شود، یک هتل 3 ستاره در ازمیر است که درست در مرکز شهر ازمیر قرار گرفته است و با بندر ازمیر به اندازه 2 دقیقه پیاده روی فاصله دارد. هتل ایبیس آلسانجاک ازمیر 140 اتاق مهمان دارد و هتل ساده و مرتبی به حساب می آید. هتل ایبیس آلسانجاک ازمیر یکی از بهترین هتل های ازمیر است و هم از نظر امکانات و هم از نظر لوکیشن شرایط خوبی برای اقامت دارد.


هتل گراند زیبک ازمیر (Grand Zeybek Izmir)

هتل گراند زیبک ازمیر یکی از مشهورترین هتل های ارزان ازمیر است. این هتل 3 ستاره در ازمیر در نزدیکی نمایشگاه بین المللی ازمیر قرار گرفته است و موزه تاریخ و هنر ازمیر نیز در نزدیکی آن قرار گرفته است. این هتل 3 ستاره در مجموع 42 اتاق مهمان دارد و اقامت در آن مناسب کسانی است که به دنبال سفر ارزان به ازمیر با تور ازمیر هستند. هر روز صبح یک صبحانه رایگان نیز در این هتل ارزان در ازمیر برای مهمانان سرو می شود و گذشته از این، یک میز بیلیارد نیز در آن تعبیه شده است تا مهمانان بتوانند سرگرمی جالبی در این هتل 3 ستاره در ازمیر داشته باشند.


هتل اوستون آلسانجاک ازمیر (Ustun Otel Alsancak Izmir)

هتل اوستون آلسانجاک ازمیر یکی دیگر از هتل های ارزان مرکز شهر ازمیر است. این هتل 3 ستاره در ازمیر 30 اتاق مهمان دارد که همگی با مبلمان چوبی دکور شده اند. این هتل ارزان در نزدیکی اماکن دیدنی ازمیر مثل بندر ازمیر، پارک کولتور ازمیر و موزه آتاتورک قرار گرفته است و از نظر لوکیشن، جزء بهترین هتل های ارزان ازمیر به حساب می آید.


ورامور هتل ولنس اند اسپا (Veramor Hotel Wellness and Spa)

ورامور هتل ولنس اند اسپا یک هتل 3 ستاره در ازمیر است که امکانات تفریحی خوبی مثل یک مرکز اسپای فول سرویس دارد که شامل امکاناتی مثل استخر سرپوشیده و جکوزی است و انواع خدمات ماساژ نیز در آن به مهمانان ارائه می شود. این هتل ارزان در مرکز شهر ازمیر قرار گرفته است و در مجموع 40 اتاق مهمان دارد. با اقامت در این هتل می توانید ظرف کمتر از 15 دقیقه پیاده روی به بعضی از مهمترین جاذبه های گردشگری ازمیر مثل بندر ازمیر، استادیوم آلسانجاک، موزه آتاتورک و خیابان کوردون بویو دسترسی پیدا کنید.برای رزرو تور ازمیر نوروز 99 و رزرو یکی از هتل های 3 ستاره ازمیر می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

آشنایی با بهترین رستوران های دیدیم در منطقه آلتینکوم

بهترین رستوران های دیدیم در منطقه آلتینکوم

مسلما شما هم تا به حال تعریف طعم لذیذ غذاهای ترکیه ای را شنیده اید و احتمالا می دانید که غذاهای ترکیه و علی الخصوص کباب هایش چقدر لذیذ و خوشمزه هستند. به خاطر همین هم هست که اکثر توریستان خوردن غذاهای جدید و خوشمزه را به عنوان یکی از جذاب ترین تفریحات سفر به ترکیه می شناسند. با این حساب، به شما توصیه می کنیم که اگر شما هم به ترکیه سفر کردید، حتما طعم اصیل غذاهای ترکیه را بچشید و فرصت را برای چشیدن طعم های جدید از دست ندهید. خوشبختانه باید بگوییم که طعم غذاهای همه شهرهای ترکیه لذیذ است و شما به هر شهری در ترکیه که سفر کنید، می توانید انتظار امتحان کردن جذاب ترین طعم و مزه های ممکن را داشته باشید. این قاعده در مورد شهر زیبا و ساحلی دیدیم نیز صدق می کند و در دیدیم نیز رستوران های بسیار خوبی ساخته شده است که اتفاقا غذاهای بسیار لذیذ و با کیفیتی هم در آن ها سرو می شود. ما در ادامه می خواهیم شما را با بهترین رستوران های دیدیم در منطقه آلتینکوم آشنا کنیم و به شما بگوییم که هر کدام از رستوران های دیدیم به خاطر سرو چه غذایی است که مشهور شده اند. ذکر این نکته لازم است که منطقه آلتینکوم یکی از مشهورترین و جذاب ترین مناطق توریستی شهر دیدیم است و به همین دلیل ما به سراغ معرفی رستوران های این منطقه از دیدیم رفته ایم.

رستوران پلیکان دیدیم

رستوران پلیکان دیدیم یکی از مشهورترین رستوران های دیدیم در منطقه آلتینکوم است. در این رستوران صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های بسیار خوشمزه ای سرو می شود و در منوی آن نام انواع غذاهای اروپایی، ترکیه ای و انگلیسی به چشم می خورد. به شما توصیه می کنیم که در تور دیدیم حتما استیک های خوشمزه رستوران پلیکان دیدیم را امتحان کنید. خبر خوبی که در مورد این رستوران برایتان داریم، این است که علاوه بر اینکه غذاهای رستوران پلیکان دیدیم بسیار خوشمزه هستند، قیمت منصفانه ای نیز دارند.


رستوران توی دیدیم

در رستوران توی دیدیم وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده سرو می شود. این رستوران جزء بهترین رستوران های آلتینکوم دیدیم است و آشپزان آن در سرو غذاهای اروپایی و ترکیه ای تبحر بسیار خاصی دارند. در محوطه خارجی این رستوران در دیدیم، صندلی های چوبی چیده شده است و سایه بان هایی نیز بالای میزها تعبیه شده است تا مهمانان بتوانند تجربه جالب تری را در رستوران توی دیدیم کسب کنند و غذایشان را در محیطی دوستانه در فضای باز میل کنند.


رستوران توپکاپی دیدیم

رستوران توپکاپی دیدیم در بلوار آتاتورک یکی از بهترین رستوران های دیدیم در سرو صبحانه، ناهار، شام و میان وعده است. در این رستوران غذاهای ترکیه ای، اروپایی و بین المللی سرو می شود. طعم لذیذ غذاهایی که در این رستوران سرو می شوند، باعث محبوبیت رستوران توپکاپی دیدیم بین توریستان شده است. در واقع با اینکه قیمت غذاهای رستوران توپکاپی کمی به نسبت دیگر رستوران های دیدیم بالا است، اما با این حال این رستوران به عنوان یکی از محبوب ترین رستوران های دیدیم در منطقه آلتینکوم شناخته می شود و خیلی از توریستان از غذا خوردن در آن استقبال می کنند.


رستوران سیرک دیدیم

رستوران سیرک یا رستوران سیرکوس یک رستوران مشهور در دیدیم است که عمده شهرتش به خاطر سرو غذاهای ایتالیایی است. طعم غذاهای ایتالیایی رستوران سیرک دیدیم معرکه است و نحوه سرویس دهی نیز در این رستوران بسیار مناسب است. با همه این اوصاف، می توان گفت که رستوران سیرک دیدیم یکی از بهترین رستوران های آلتینکوم دیدیم است و با اینکه غذای ارزان تر نیز در رستوران های اطراف آن پیدا می شود، اما به جرئت می توان گفت که مثال غذاهای این رستوران را در جای دیگری در دیدیم نمی توانید پیدا کنید.


رستوران مای ادن دیدیم

رستوران مای ادن دیدیم در خیابان یالی در شهر زیبای دیدیم واقع شده است. در منوی این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های دیدیم در منطقه آلتینکوم، انواع غذاهای مکزیکی، هندی، اروپایی، ترکیه ای و همین طور غذاهای دریایی به چشم می خورد. برتری این رستوران به خاطر تنوع منو، خوب بودن طعم غذاها و همین طور مناسب بودن قیمت غذاهایش به عنوان یکی از بهترین رستوران های دیدیم شناخته می شود. به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال غذای ارزان و باکیفیت در تور دیدیم هستید، حتما به این رستوران در منطقه آلتینکوم مراجعه کنید.برای رزرو تور دیدیم نوروز 99 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

راهنمای اقامت در منطقه جمیرا بیچ رزیدنس در تور دبی


راهنمای اقامت در منطقه جمیرا بیچ رزیدنس

منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی که به اختصار با نام منطقه جی بی آر (JBR) شناخته می شود، یک منطقه تازه ساز و مدرن در دبی است. این منطقه کاملا به سبک شهرهای اروپایی ساخته شده است و با همه این اوصاف، می توان گفت که منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی، بهترین منطقه دبی برای اقامت است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی آشنا کنیم و بهترین هتل های منطقه جی بی آر دبی را به شما معرفی کنیم.

درباره منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی

منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی به یک منطقه ساحلی اطلاق می شود. این منطقه جایی است که بیشتر اروپایی ها آن را برای اقامت در دبی انتخاب می کنند. چراکه در این منطقه هم کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد و هم اینکه اماکن تفریحی متعددی در جای جای آن ساخته شده است. از این گذشته، هیچ محدودیتی برای تفریح در منطقه جی بی آر دبی وجود ندارد و یک منطقه کاملا اروپایی است.

مزایای اقامت در منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی

اگر شما هم اهل تفریح و خوشگذرانی هستید، بهتر است که هتل های منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی را برای اقامت خود انتخاب کنید. چراکه این منطقه در کنار ساحل ساخته شده است و برج های بسیار زیبا و اماکن تفریحی بسیار جذابی دارد. این منطقه دسترسی خوبی هم به مترو دارد و یکی از بهترین مناطق دبی برای اقامت به حساب می آید.

معایب اقامت در منطقه جمیرا بیچ دبی

اگر شما برای خرید می خواهید به دبی سفر کنید و نزدیکی به مراکز خرید دبی برایتان اهمیت دارد، این منطقه از دبی برای اقامت شما مناسب نیست. چراکه در منطقه جی بی آر دبی، مرکز خرید مشهوری وجود ندارد. البته این را هم بگوییم که مرکز خرید مال آف امارات که دومین مرکز خرید محبوب دبی است، در فاصله 7 کیلومتری منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی واقع شده است و فاصله خیلی دوری با آن ندارد. نکته مهم دیگر درباره منطقه جی بی آر دبی این است که اقامت در این منطقه هزینه بردار است. در واقع باید بگوییم که منطقه جی بی آر دبی یکی از گران ترین مناطق دبی برای اقامت است. البته در این منطقه هم یک سری هتل های ارزان هم وجود دارد، اما عموم هتل های آن لوکس و گران هستند. عیب دیگری که منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی دارد، این است که با مرکز شهر دبی و بعضی از جاذبه های گردشگری دبی مثل برج خلیفه فاصله زیادی دارد و تقریبا 23 کیلومتر از آن ها فاصله دارد. از این گذشته، از منطقه قدیمی دبی و منطقه دیره نیز دور است و فاصله آن با مناطق تاریخی دبی چیزی حدود 30 کیلومتر است.


ارزان ترین مهمانخانه منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی

در منطقه جی بی آر دبی، یک مهمانخانه به نام مهمانخانه بک پکر تینا (backpacker tina) وجو دارد که اقامت در آن بسیار کم هزینه است. این مهمانخانه همه نوع امکاناتی از باشگاه ورزشی گرفته تا استخر را در خود جای داده است و یکی از بهترین و ارزان ترین اقامتگاه های منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی به حساب می آید.

بهترین هتل ارزان منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی

اگر فکر می کنید که اقامت در مهمانخانه برای شما مناسب نیست و دوست دارید که با یک هزینه کم در یک هتل با اتاق های شخصی در منطقه جی بی آر دبی اقامت داشته باشید، بهتر است که اقامت در هتل آپارتمان پرل مارینا دبی (pearl marina hotel apartments dubai) را انتخاب کنید. این هتل بهترین هتل ارزان منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی است. این هتل واحدهای آپارتمانی مجهز و خوبی دارد که هر کدامشان یک آشپزخانه هم دارند و شما با اقامت در آن ها می توانید غذای هر روز را خودتان در هتل درست کنید و بدین شکل در هزینه های سفر به دبی صرفه جویی کنید.

بهترین هتل قیمت متوسط منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی

اگر به دنبال اقامت در یک هتل قیمت مناسب در منطقه جی بی آر دبی هستید، بهتر است که یکی از اتاق های هتل جاناه مارینا بی سوییتز دبی (jannah marina bay suites dubai) را برای خود رزرو کنید. این هتل امکانات رفای و تفریحی خوبی مثل استخر و جکوزی دارد، اما با این حال قیمت رزرو اتاق هایش چندان بالا نیست.


بهترین هتل لوکس و قیمت مناسب منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی

هتل جی ای اوشن ویو دبی (JA ocean view dubai) یک هتل 5 ستاره در منطقه جمیرا بیچ رزیدنس دبی است که تقریبا می توان گفت قیمت هایش به نسبت قیمت های دیگر هتل های 5 ستاره دبی مناسب است. این هتل در کنار ساحل ساخته شده است و در آن رستوران های بسیار جذابی ساخته شده است. با این حساب، اگر شما هم دوست دارید در یک هتل 5 ستاره در دبی اقامت کنید، اما دلتان نمی خواهد که هزاران دلار را برای اقامت در تور دبی نوروز 99 خرج کنید، بهتر است که این هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید.

بهترین هتل لوکس منطقه جمیرا بیچ دبی

اگر مشکل هزینه ندارید و دوست دارید که بهترین تجربه را از اقامت در منطقه جی بی آر دبی داشته باشید، بهتر است که یک اتاق در هتل آدرس رزیدنس جمیرا ریزورت دبی (address residences jumeirah resort dubai) رزرو کنید. گفته می شود که این هتل یکی از بهترین هتل های دبی است و اقامت در آن تجربه ای است که نصیب هر کسی در تور دبی نمی شود. برای رزرو تور ارزان دبی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

بازدید از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا

آلانیا یک شهر زیبای ساحلی است که در نزدیکی کوه های توروس واقع شده است و دور تا دورش را باغ های لیمو و پرتقال احاطه کرده اند. گذشته از سواحل جذاب و هتل های لوکسی که در آلانیا وجود دارد، تعداد زیادی مرکز خرید، رستوران و کافه نیز در جای جای آلانیا ساخته شده است و همین مساله باعث شده که محبوبیت آلانیا روز به روز بین توریستان سراسر جهان بیشتر شود. امروز می خواهیم با هم گشتی در آلانیا بزنیم و یک به یک با دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا آشنا شویم.

دیوار باستانی بیزانسی در آلانیا

آلانیا در قرن 4 میلادی ساخته شده است و امروزه تنها یادگاری که از آن روزها در آلانیا باقی مانده است، یک تکه دیوار باستانی است. قرن ها پیش، این دیوار جزء دیواری بوده است که قلعه و بخشی از شهر آلانیا را احاطه می کرده است و گفته می شود که طول آن در گذشته 8 کیلومتر بوده است. امروزه آن قلعه ای که از آن صحبت می کنیم، به یک موزه مردم شناسی در آلانیا تبدیل شده است و یکی از برج های این دیوار هم به برجی تبدیل شده است که مردم از آن چشم انداز شهر آلانیا را تماشا می کنند.


غارهای آلانیا

آلانیا در گذشته پر از دزدان دریایی بوده است و به همین دلیل هم هست که غارهای متعددی دارد. یکی از جذاب ترین غارهای آلانیا، غاری به نام غار داملاتاش است که بازدید از آن معمولا برای توریستان جالب است. از این گذشته، غارهای دیگری هم در آلانیا وجود دارد که اگر وقتش را داشتید می توانید از آن ها در تور آلانیا بازدید داشته باشید.

کارخانه کشتی سازی آلانیا

یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری آلانیا، کارخانه کشتی سازی آلانیا است. این مجموعه از 2 سالن بزرگ تشکیل شده است که هر کدامشان 30 تا 40 متر طول دارند. در این سالن ها یک سری کشتی ها تعبیه شده است که توریستان می توانند از آن ها بازدید داشته باشند. در واقع می توان گفت که کارخانه کشتی سازی آلانیا شبیه به یک موزه کشتی است.


اماکن تفریحی آلانیا

اگر به دنبال تفریح در آلانیا هستید، بهتر است که از پارک آبی آلانیا مراجعه کنید و یا از موزه باستان شناسی آلانیا دیدن کنید. اگر هم اهل تفریح و ورزش هستید، بهتر است که ورزش های آبی را در سواحل آلانیا تجربه کنید. همچنین می توانید رفتینگ (قایق سواری در آب های خروشان) و طبیعت گردی را در تور آلانیا تجربه کنید. به شما توصیه می کنیم که تا می توانید از سواحل بیشتری در تور آلانیا دیدن کنید و ساعات بیشتری را به تفریح در تور آلانیا اختصاص دهید.

قلعه تاریخی کلئوپاترا

اگر از اماکن تاریخی خوشتان می آید، بهتر است که از قلعه تاریخی کلئوپاترا در تور آلانیا دیدن کنید. این قلعه بالای یک کوه واقع شده است و چشم انداز بی نظیری به شهر آلانیا و مناطق اطرافش دارد. این قلعه در قرن 13 میلادی ساخته شده است و پشت دیوارهایش، ساختمان های بسیار زیبایی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کاخ سلطان و مسجد آن اشاره کرد.

موزه باستان شناسی آلانیا

در موزه باستان شناسی آلانیا می توانید آثار باستان شناسی که از اطراف آلانیا حفاری شده است را از نزدیک ببینید. موزه باستان شناسی آلانیا ساختمان زیبایی هم دارد و ستون های زیبایی در آن به چشم می خورد. به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا را در تور آلانیا از دست ندهید و حتما از این گنجینه تاریخی در تور آلانیا نوروز 99 دیدن کنید.



روستای کوناکلی

در نزدیکی آلانیا یک روستا به نام روستای کوناکلی وجود دارد که حال و هوای تفریحی بسیار جالبی دارد. این روستا برای قدم زدن محوطه بسیار زیبایی دارد و یک مسجد باستانی را هم در خود جای داده است. از این گذشته، یک بازار محلی نیز در روستای کوناکلی تعبیه شده است که همیشه در آن میوه و سبزیجات تازه به فروش می رسد و برای خرید سوغاتی هم بازار جالبی است.

پارک سنترال آلانیا

سنترال پارک آلانیا یا پارک مرکزی آلانیا یک پارک تفریحی جذاب در خارج از شهر آلانیا است که در سال 2003 میلادی افتتاح شده است. دولت حدود 5 میلیون دلار در تجهیز این پارک خرج کرده است و نتیجه آن یک پارک تفریحی جذاب شده است که باید حتما در تور آلانیا نوروز 99 از آن بازدید کنید. این پارک 950 متر طول و 480 متر عرض دارد و صدها درخت و گیاه در آن کاشته شده است و به جرئت می توان گفت که پارک دیگری به زیبایی و جذابیت این پارک در آلانیا وجود ندارد.

آشنایی با جذاب ترین تفریحات کشور زیبا و دیدنی ترکیه


جذاب ترین تفریحات کشور زیبا و دیدنی ترکیه

ترکیه کشوری است که امکان تجربه انواع و اقسام تفریحات در آن وجود دارد و به راحتی می توان گفت که هر کسی با هر بودجه ای که داشته باشد، می تواند یک دل سیر در ترکیه تفریح کند. با ما همراه باشید تا یک سری از تفریحات جالب ترکیه را به شما معرفی کنیم که شاید اصلا فکرش را هم نمی کردید در تور ترکیه می توانید تجربه شان کنید. این تفریحاتی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، جزء جذاب ترین و خاص ترین تفریحات ترکیه هستند و به شما قول می دهیم که اگر امتحانشان کنید، سفرتان به ترکیه از این رو به آن رو می شود.

غواصی در یکی از بهترین لوکیشن های غواصی دنیا در ترکیه

اگر از شهر کاش، 10 دقیقه ای را با قایق طی کنید، به یکی از جالب ترین لوکیشن های غواصی کشور ترکیه می رسید. در این لوکیشنی که از آن حرف می زنیم، یک هواپیمای قدیمی به اعماق آب رفته است که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده بود و از سال 2009 تا کنون در زیر آب های این منطقه از ترکیه قرار گرفته است. امروزه این هواپیما به لانه موجودات دریایی تبدیل شده است و به خاطر همین هم هست که غواصی در این قسمت از آب های مدیترانه، تجربه بسیار جالبی است که نباید فرصت امتحان کردنش را از خودتان بگیرید.


موج سواری در شبه جزیره چشمه ازمیر

اگر حدودا یک ساعتی از غرب ازمیر فاصله بگیرید، به منطقه ای می رسید که موج سواران عاشق آن هستند! در شهر چشمه تعداد زیادی ساحل وجود دارد که هر کدامشان برای گروهی از موج سواران مناسب هستند و هر کسی به نسبت توانمندی هایی که دارد و با توجه به مهارتی که در موج سواری دارد، می تواند ساحلی با بادهای شدیدتر یا ضعیف تر را برای موج سواری خود انتخاب کند.

گشت زدن با کشتی کروز در آب های مدیترانه

در شب هایی که نور ماه کم است، آب های مدیترانه درخشش بسیار جالبی دارند و شما زیبایی آن را فقط در صورتی می توانید ببینید که سوار کشتی کروز شوید، در آب های مدیترانه گشتی بزنید و از آرامش و سکوت بی انتهای دریا لذت ببرید. بدون شک می توان گفت که گشت زدن با کشتی کروز در آب های مدیترانه، از جالب ترین تفریحاتی است که می توانید در ترکیه تجربه اش کنید.

بالن سواری بر فراز افسوس کوش آداسی

شهر باستانی افسوس از جالب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید و یک شگفتی تاریخی محسوب می شود. به خاطر همین هم هست که در طول سال، توریستان زیادی به کوش آداسی سفر می کنند تا ساعت ها در شهر باستانی افسوس قدم بزنند و از نزدیک این شهر تاریخی را ببینند. اما جالب است که بدانید یک سری از توریستان روش جالب تری را برای بازدید از شهر باستانی افسوس انتخاب می کنند و از طریق بالن سواری، کل مجموعه افسوس را تماشا می کنند. به شما قول می دهیم که اگر شما هم بالن سواری در شهر باستانی افسوس را امتحان کنید، بیشتر از هر توریست دیگری از فرصت بازدیدتان از این شهر باستانی استفاده خواهید کرد و با خاطراتی ماندگارتر به خانه باز خواهید گشت.


قایق سواری در شهر غرق شده لیسیان

جالب است که بدانید در قرن 2 میلادی، یک زلزله در شهر لیسیان اتفاق افتاده است و همان زلزله باعث شده که ساختمان های شهر به زیر سطوح آب برود. قسمت جالب ماجرا این است که امروزه این امکان برای توریستان فراهم شده است تا در میان این شهر غرق شده، قایق سواری کنند و تجربه بسیار خاص و متفاوتی را در سفر به ترکیه و بازدیدشان از این شهر باستانی کسب کنند.


گشت و گذار در دالیان

بدون شک یکی از جذاب ترین و زیباترین مناطق ساحلی ترکیه، شهر دالیان است. این شهر بین مارماریس و فتحیه واقع شده است و زیبایی طبیعیش وصف نشدنی است. کافی است که شما هم با کشتی یا قایق گشتی در رودخانه دالیان بزنید و یک به یک از جاذبه های گردشگری دالیان دیدن کنید تا شما هم با ما در این زمینه هم عقیده شوید که دالیان یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه است.

طبیعت گردی در مسیر لیسیان

اگر شما هم اهل طبیعت گردی باشید، مطمئنا شیفته مسیر لیسیان ترکیه می شوید. لیسیان نام یک مسیر طبیعت گردی در ترکیه است که در میان راه آن جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی متعددی وجود دارد و شما می توانید مسیر آن را با دوچرخه و یا با پای پیاده طی کنید. به هر حال اگر شما هم جزء افراد ماجراجو هستید، مطمئنا گشت و گذار در این مسیر از هر تفریح دیگری در ترکیه برایتان جذاب تر خواهد بود.
اسکی در پیست کارتال کایا

خیلی از توریستان فکر می کنند که فقط فصل تابستان مناسب سفر به ترکیه است و به خاطر همین هم شلوغی های ترکیه در فصل تابستان را به جان می خرند و اصلا به سفر به ترکیه در فصل های دیگر سال فکر نمی کنند. اما باید به شما بگوییم که سفر به ترکیه در فصل زمستان هم جذابیت های خاص خودش را دارد که یکی از آن ها تفریح در پیست های اسکی ترکیه است. به شما توصیه می کنیم که اگر در فصل زمستان گذرتان به ترکیه افتاد، حتما به پیست کارتال کایا که حدودا 3 ساعت با استانبول فاصله دارد و حدودا 1،500 بالاتر از سطح دریا است، بروید و خودتان را برای تجربه یک روز زمستانی به یادماندنی در تور ترکیه آماده کنید.

رفتینگ در رودخانه چوروح

جالب است که بدانید رودخانه چوروح، یکی از مشهورترین رودخانه های خروشان جهان است و برای تجربه رفتینگ (قایق سواری در آب های خروشان) شرایط بی نظیری دارد. در واقع رودخانه چوروح جزء 10 رودخانه برتر جهان برای تجربه تفریح رفتینگ به حساب می آید و به خاطر همین هم محبوبیت جهانی دارد. این رودخانه در شمال شرق ترکیه واقع شده است و با اینکه یک رودخانه دورافتاده در ترکیه است، طرفداران زیادی دارد. با این حساب، می توان گفت که اگر شما هم اهل ماجراجویی هستید و از طرفداران ورزش آبی رفتینگ هستید، ارزشش را دارد که این مسیر را طی کنید تا تجربه قایق سواری در یکی از بهترین رودخانه های خروشان جهان را کسب کنید.

دانستنی های مهم برای مهاجرت به کانادا

همه چیز در مورد کانادا

خیلی از مردم در سراسر جهان و یا حتی کسانی که در کانادا زندگی می کنند، فکر می کنند که مردم کانادا مقلدان بالفطره هستند! یعنی در کوچکترین مسائل هم از مردم آمریکا تقلید می کنند! مردم در مورد کانادا این طور فکر می کنند که مردمانی دارد که در جستجوی هویت هستند. اما دولت کانادا تمام تلاشش را می کند تا اثرات فرهنگ آمریکایی را از کشور کانادا کم کند، اما تا کنون که موفق نبوده است. اما اگر بر روی اجتماع کانادا دقیق شوید، می بینید که یک سری از عوامل فرهنگی کانادا مختلص به خود کانادا است که از هر لحاظی به نسبت دیگر کشورهای جهان خاص است. تعداد زیادی نهاد فرهنگی، یک صنعت موسیقی مستعد، یک صنعت متنوع انتشار و غذاهای و نوشیدنی های خاص دارد که مثال آن در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. در ادامه شما را بیشتر با فرهنگ کانادایی ها آشنا می کنیم.



زبان در کانادا

کانادا یک کشور دو زبانه است. در واقع مردم در کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسه در کانادا صحبت می کنند و تراکم هر کدام از این زبان ها منطقه به منطقه در کانادا متفاوت است. در خیلی از استان های کانادا مردم بیشتر به زبان فرانسه صحبت می کنند. در حالی که در استان هایی مثل انتاریو در کانادا انگلیسی زبان رسمی منطقه است. البته افرادی نیز در استان انتاریو زندگی می کنند که دو زبانه هستند و به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند. در مقابل افرادی نیز در استان فرانسوی زبان کبک زندگی می کنند که به زبان انگلیسی نیز مسلطند.



سمبل های مهم ملی کانادا

کانادا چند سمبل مهم دارد که نشان از فرهنگ انحصاری کانادا دارند. مهمترین این سمبل ها عبارتند از:
هاکی: هاکی یا چوگان ورزش ملی مردم کانادا است و از سال 1970 که تیم هاکی کانادا برد جذابی در برابر تیم روسیه داشت، این ورزش به نوعی به عنوان سمبل کانادا درآمد و به نوعی سمبل اتحاد مردم کانادا است.
سگ آبی: سگ آبی حیوانی شبیه به موش صحرایی است که احتمالا شما هم عکس آن را روی سوغاتی های کانادایی تا به حال دیده باشید. این حیوان یک دم صاف و دهان بامزه دارد. سگ آبی در واقع سمبل ویژگی هایی مثل فروتنی و پشتکاری است که مردم کانادایی به داشتن آن ها افتخار می کنند.
ارتباطات قومی کانادا خیلی صمیمی نیست و در کل مردم خیلی خونگرمی ندارد. تنشی که بین کانادایی های فرانسه زبان و کانادایی های انگلیسی زبان وجود دارد، یک عامل نا آرامی در کانادا محسوب می شود. اما به هر حال این تنش امروزه تا حد زیادی کاهش یافته است و دلیل آن هم زیاد شدن مهاجرانی است که از سراسر جهان با تور کانادا به کانادا مهاجرت کرده اند و همان طور که می دانید کانادا کشوری مهاجرپذیر است و خدمات مهاجرت کانادا زیادی را به مردم در سراسر جهان ارائه می کند تا کشورش رشد پیدا کند. به همین دلیل امکان اخذ ویزای کانادا برای مردم کشورهای مختلف وجود دارد.



تقسیمات کشور کانادا

جالب است که بدانید مردم کانادا بیشتر به ایالت یا استانشان احساس تعلق خاطر دارند تا به کشورشان! در واقع در هر منطقه از کانادا تفاوت های فرهنگی مختلفی وجود دارد. ایالت آتلانتیک به عنوان یک ایالت به سبک قدیمی شناخته می شود و مردمان ساده تری دارد. مردم غرب کانادا بسیار صمیمی و مهربان هستند. ایالت انتاریو یک مرکز بیزینسی و تجاری در کانادا محسوب می شود و به همین خاطر مردمان محافظه کارتری دارد. این نکاتی که گفته شد تفاوت ها اصلی مناطق مختلف کانادا است که برای اخذ اقامت در کانادا باید به آن ها توجه داشته باشید و مناسب حال و وضعیت خود برای مهاجرت به هر کدام از این مناطق کانادا اقدام کنید.


آداب معاشرت و رسم و رسوم مردم کانادا

مردم کانادا رسم و رسوم مختلفی دارند. بعضی از مهمترین مسائل مربوط به آداب معاشرت کانادا عبارتند از:
وقتی مردم کانادا همدیگر را می بینند، با هم دست می دهند و اینگونه با هم سلام و احوال پرسی می کنند.
ارتباط چشمی و لبخند برای ارتباط گرفتن با مردم کانادا بسیار مهم است.
مردم کانادا به مناسبت های تولد و کریسمس به یکدیگر کادو می دهند.
آداب معاشرت غذا خوردن در کانادا خیلی رسمی نیست و شما به راحتی می توانید غذایی که دوست ندارید را رد کنید و میل نکنید، بدون اینکه میزبان ناراحت شود.
سبک ارتباطات مردم کانادا با هم با احترام، ولی در عین حال غیر رسمی و راحت است.
هنر در کانادا
بعضی از شناخته شده ترین هنرمندان جهان کانادایی هستند. هنرمندان کانادا به خاطر نقاشی، کولاژ و نمایش های گالریشان در جهان مشهور شده اند. نقاشی پرتره از صورت افراد و درست کردن مجسمه برنز از افراد مختلف هنرهایی هستند که در کانادا به وفور دیده می شوند. به عبارت دیگر مردم کانادا عاشق نقاشی کردن و مجسمه سازی هستند.
این ویژگی هایی که در این مقاله از آن ها یاد شد، مهمترین صفاتی هستند که کانادا را از هر کشور دیگری متمایز می کنند و شما برای تصمیم برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای توریستی کانادا باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

لیست وسایل ضروری برای سفر به آنتالیا

وسایلی که باید برای سفر به آنتالیا در چمدانتان قرار دهید

آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا در جنوب ترکیه واقع شده است و دریای آرام و گرم و سواحل بسیار زیبایی دارد. از طرفی آنتالیا طبیعت بسیار شگفت انگیزی هم دارد و اماکن تاریخی و دیدنی متعددی را در خود جای داده است. با همه این اوصاف، مشخص است که چرا سفر به آنتالیا تا این اندازه طرفدار دارد. اگر شما هم یکی از طرفداران سفر به آنتالیا هستید و قرار است که نوروز امسال با تور ارزان آنتالیا راهی این شهر زیبای ساحلی شوید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید تا بتوانید راحت تر چمدانتان را به مقصد آنتالیا جمع کنید. ما لیستی از ضروریات سفر به آنتالیا را برایتان آماده کرده ایم که در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید.


آداپتور

نکته مهمی که باید درباره سفر به آنتالیا بگوییم، این است که پریزهای آنتالیا درست مثل پریزهای کشور خودمان ایران است. با این حساب، اگر سر شارژرهایتان معمولی است، نیازی به آداپتور برای سفر به آنتالیا ندارید. اما اگر شارژر گوشی آیفون دارید و یا کابلی دارید که در ایران هم برای استفاده از آن نیاز به آداپتور دارید، بهتر است که همان آداپتور را با خودتان به آنتالیا ببرید.

کتابچه راهنمای سفر به آنتالیا و لیستی از واژه های مهم ترکیه ای

به شما توصیه می کنیم که در تور آنتالیا نوروز 99 یک کتابچه راهنمای سفر به آنتالیا و لیستی از واژه های مهم ترکیه ای به همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن ها استفاده کنید. اگر شما بتوانید حتی چند کلمه هم در تور آنتالیا به زبان ترکیه ای صحبت کنید، تاثیر بهتری در ذهن مردم آنتالیا خواهید گذاشت و مطمئنا لبخند را به روی لب آن ها خواهید آورد. به خاطر همین هم هست که به شما می گوییم حتما لیستی از واژه های متداول زبان ترکیه ای را همراه خود داشته باشید و گهگاهی به لیستتان سرک بکشید و سعی کنید که از بعضی از کلمات آن در آنتالیا استفاده کنید. اگر هم به نظرتان این کار سخت است، به شما توصیه می کنیم که یک اپلیکیشن ترجمه در گوشی تلفن همراهتان نصب کنید تا با کمک آن بتوانید راحت تر با مردم آنتالیا صحبت کنید و منظور خودتان را بهتر به مردم آنتالیا برسانید.


کرم ضد آفتاب

همان طور که می دانید آنتالیا یک شهر ساحلی است و بنابراین، کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین وسایلی است که هر کسی در سفر به آنتالیا با تور آنتالیا به آن نیاز پیدا می کند. به شما توصیه می کنیم که در آنتالیا تا می توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و اگر پوستتان حساس است، ریسک آفتاب سوختگی در تور آنتالیا را قبول نکنید.

کفش های راحتی

آنتالیا پر از جاذبه های گردشگری است و اگر بخواهید از همه آن ها در تور آنتالیا دیدن کنید، باید مسیرهای طولانی را قدم بزنید. اکثر اماکن تاریخی آنتالیا در منطقه ای قدیمی به نام کاله ایچی واقع شده اند. این منطقه جدای از اینکه بیشتر جاذبه های گردشگری آنتالیا را در خود جای داده است، منطقه ای است که پر از خیابان ها و کوچه پس کوچه های دیدنی است و مسلما اگر شما هم وارد آن شوید، دلتان می خواهد که تمام خیابان های آن را با پای پیاده بگردید. پس بهتر است که توصیه ما را بپذیرید و حتما همین الان یک جفت کفش اسپرت و راحتی در چمدانتان قرار دهید و از آن برای بازدید از جاذبه های گردشگری و قدم زدن در تور آنتالیا استفاده کنید.

لباس شنا

از جذاب ترین تفریحات تور آنتالیا می توان به شنا کردن و امتحان کردن ورزش های آبی مختلف اشاره کرد. با این حساب، مشخص است که یکی از مهمترین وسایلی که هر کسی برای سفر به آنتالیا باید در چمدانش داشته باشد، لباس شنا است. به شما توصیه می کنیم که در صورت امکان، چند دست لباس شنا به همراه خود داشته باشید و حتما حوله را هم فراموش نکنید.


دارو

به شما توصیه می کنیم که یک سری از داروهای ضروری را در چمدانتان برای سفر به آنتالیا داشته باشید. علی الخصوص اگر به طور روتین به یک داروی خاص نیاز دارید و فکر می کنید که شاید آن دارو در آنتالیا پیدا نشود، حتما دارویتان را در چمدانتان قرار دهید و به هیچ عنوان بدون آن راهی آنتالیا نشوید.

کوله پشتی

به شما توصیه می کنیم که اگر اهل خرید هستید، حتما چند عدد کوله پشتی در چمدانتان قرار دهید تا بتوانید آن ها را با وسایلی که از آنتالیا می خرید، پر کنید. چراکه در آنتالیا مراکز خرید و بازارهای متعددی وجود دارد و مطمئنا شما هم با دیدن آن ها وسوسه می شوید که خرید کنید. به خاطر همین هم هست که می گوییم کوله پشتی در سفرتان به آنتالیا به کارتان می آید. چراکه با کمک آن دیگر نیازی نیست که موقع برگشت از آنتالیا، تعداد زیادی پلاستیک و ساک خرید را در دست بگیرید و مدام نگران جا گذاشتن آن ها در فرودگاه و تاکسی باشید.

دوربین

به شما توصیه می کنیم که حتما یک دوربین عکاسی با خودتان به آنتالیا ببرید تا در تور آنتالیا بتوانید عکس های یادگاری با کیفیتی را تهیه کنید. چراکه آنتالیا به قدری زیباست که مطمئنا شما هم در طول سفر، حسرت این را خواهید خورد که چرا یک دوربین عکاسی با کیفیت تر همراهتان نیست!

دوربین شکاری

اگر بتوانید با خودتان یک دوربین شکاری به آنتالیا ببرید، می توانید اماکن تاریخی آنتالیا را با دقت بیشتری تماشا کنید. با کمک این دوربین ها می توانید کاشی کاری های مساجد و کاخ ها را با دقت بیشتری ببینید و طبیعت زیبای آنتالیا را هم بهتر ببینید. همچنین می توانید از بالکن هتلتان هم نگاهی به دوردست ها بیندازید و بیشتر از چشم اندازهای زیبای آنتالیا استفاده کنید.
12345678910
last